Masz pytanie?
  • QUICK SERVICE
  • QUICK SERVICEL
  • QUICK SERVICE
  • QUICK SERVICE

Ad BLUE

Specjalizujemy się w profesjonalnym wyłączaniu systemów dozowania AdBlue w samochodach ciężarowych.

Jak to robimy ?
Stosujemy Emulator układu dozowania AdBlue SCR. Jako producent udzielamy 24 miesięczenej gwarancji na produkt. Oferujemy montaż na terenie całego kraju.

Czym jest EMULATOR ?
Emulator AdBlue
to urządzenie wysyłające do sterownika silnika (do sieci informatycznej) komunikaty takie jak sprawnie działający układ redukcji emisji spalin SCR. Urządzenie znajduje zastosowanie samochodach ciężarowych Euro 4 oraz Euro 5 oraz EEV. Zastosowanie emulatora wyłącza pracę wszystkich elementów systemu, takich jak:

- pompa AdBlue,
- czujnik temperatury AdBlue,
- czujnik NOx
- zbiornik Adblue
- czujnik ciśnienia itp.

Każdy z elementów układu SCR może być uszkodzony, przed montażem emulatora.

MOŻLIWY JEST MONTAŻ NA ZASADZIE WŁĄCZ/WYŁĄCZ POMPĘ (układ SCR).

Podczas diagnostyki wszelkie widoczne parametry pracy układu dozowania AdBlue są takie jak w pełni sprawnym pojeździe wyposażonym w sprawny SCR. Auto przechodzi wszelkie testy poprawności działania.

Można wyłączyć cały układ redukcji emisji spalin SCR (włącznie z czujnikiem NOx ! ).

 

Emulatory są przystosowane do pracy w ciężarówkach następujących marek:

Iveco
Volvo
Renault
Scania
Mercedes (Bosch, Hilite)
DAF (wszystkie rodzaje pomp w tym Grundfos)
MAN
Autobusy (SOLBUS, MAZ, SOLARIS, VOLVO, SCANIA i inne)

Parametry pracy emulowanego układu SCR są identyczne z parametrami pracy sprawnego układu SCR. Jednak wnikliwa analiza spalin wykaże brak dozowania AdBlue.

 

CZYM JEST AD BLUE

 

AdBlue
to płyn, który jest stosowany w motoryzacji jako reduktor w rozkładzie szkodliwych tlenków azotu. Redukcja następuje w katalizatorze SCR (Selective Catalic Reduction).
Płyn ten jest dozowany przez specjalny układ dotrysku płynu AdBlue i jego zużycie w sprawnym samochodzie wynosi około 4-5% zużycia oleju napędowego.


SCR (ang. Selective Catalic Reduction)
układ dozowania mocznika (płyn AdBlue), składa się ze zbiornika z płynem AdBlue, pompy zapewniającej odpowiednie ciśnienie płynu, dbającej o jego właściwości termiczne oraz monitorującej sam przebieg redukcji emisji spalin oraz z kataliaztora SCR.


Zasada działania
polega na uzdatnianiu spalin podczas pracy silnika. Wszystko dzieje się bez zmiany trybu pracy silnika. Układ dozowania AdBlue jest autonomiczny i nie wpływa na pracę silnika, nie powoduje też wzrostu zużycia paliwa. Wysoka temperatura układu wydechowego powoduje, że wtryśnięty mocznik zmienia się w amoniak i dwutlenek węgla a następnie w katalizatorze SCR następuje reakcja amoniaku z tlenkami azou w skutek której powstaje lotny azot i para wodna.

 

 


Awarie układu
związane są głównie z niskimi temperaturami. AdBlue zamarza się w temperaturze poniżej 11,5st C. co powoduje że układ przy tych temperaturach nie działa. Dopiero po kilku minutach od uruchomienia silnika grzałka, która jest sterowana przez moduł AdBlue (sterownik pompy AdBlue) powoduje rozgrzanie płynu osiągnięcie przez płyn formy ciekłej i rozpoczyna się dozowanie mocznika. Krystalizacja płynu, która występuje podczas zamarzania i rozmarzania powoduje zatykanie się wtryskiwacza AdBlue. Zatkanie wtryskiwacza jest jedną z najczęstszych przyczyn awarii systemu dozowania AdBlue.


Czujnik NOx
W nowszych wersjach systemu (Euro5) drugi czujnik temperatury układu wydechowego został zastąpiony czujnikiem tlenków azotu. Czujnik jest dość drogi i jednocześnie równie często ulega awarii. Awaria katalizatora zazwyczaj powoduje pojawienie się błędów związanych z czujnikiem NOx (zbyt duża emisja spalin).


Redukcja mocy / momentu obrotowego
Jeśli w samochodzie nastąpi awaria układu redukcji emisji spalin, na desce rozdzielczej pojawi się ikonka oraz komunikat o awarii układu dozowania AdBlue. Jeżeli usterka nie zostanie usunięta w przeciągu 50 godzin, nastąpi redukcja momentu obrotowego do 60%. Redukcja mocy występuje w samochodach wyprodukowanych najczęściej po 11.2007 roku, jeśli auto miało przeprowadzoną aktualizację oprogramowania może występować w egzemplarzach wyprodukowanych wcześniej. Pojazdy służb specjalnych tj. Policja, Pogotowie, Wojsko nie posiadają ogranicznika. Naprawa pompy AdBlue wynika zazwyczaj z krystalizacji mocznika w jej wnętrzu i zatykaniu przewodów.